Видеозаснемане на маркетингови видеоклипове: Правилото на третините

видеозаснемане

Независимо дали видеозаснемане или правите снимка, композицията е от решаващо значение за крайния продукт. Композицията е толкова важна, че сама по себе си заслужава публикация. 

Композицията е правилният термин за това как един кадър е рамкиран и поставен, или „композиран“. Това се отнася до начина, по който вашият обект – каквото и да снимате – е подреден и позициониран в кадъра.

Използвайте правилото на третите за видеозаснемане

Всеки път, когато снимате нещо (или правите снимки), помнете „Правилото на третините“. Представете си, че вашият кадър е разделен на девет равни сектора с две хоризонтални линии и две вертикални линии.

Основният обект в изображението е позициониран там, където се пресичат две от четирите точки (които са известни като „опорни точки“)? Тази техника се използва за привличане на окото към основните точки на интерес в кадъра. Окото на зрителя естествено ще гравитира към горната лява опорна точка и много хора ще прекарат по-дълго време в тази област, отколкото в други части на кадъра, което го прави логична точка, в която да позиционирате основната зона на интерес във вашия кадър – в този пример, лицето на обекта. Това е доста стандартна композиция, използваща правилото на третите, и въпреки че може да не изглежда толкова забележително, композирането на вашия кадър по този начин улеснява окото да „чете“ и води до много по-естетически приятен кадър като цяло. Вашата публика вероятно дори няма да забележи композицията на кадъра, защото тя просто „работи“.

Правилото на третините може да се приложи към почти всеки тип кадър, включително пейзажи. Използването на хоризонталните линии е чудесен ориентир за това къде трябва да бъде линията на хоризонта на вашите външни снимки и къде трябва да бъде позициониран вашият обект. Много фотоапарати ви позволяват да наслагвате тази решетка върху вашия визьор, което улеснява композирането на вашия кадър преди и по време на заснемане. Както и да изберете да кадрирате своя кадър, не забравяйте да имате предвид композицията, особено когато настройвате камерата си.

Снимайте няколко дубъла

Дори опитни презентатори правят грешки и последното нещо, което искате, е ситуация, в която имате само един запис на важна част от вашето маркетингово видео. В деня на снимането не забравяйте да преминете през няколко дубла. Това ви осигурява предпазна мрежа, в случай че забележите нещо нередно с един от дублите, и ви позволява да редактирате заедно крайната си последователност от няколко клипа от една и съща последователност, вместо да разчитате само на един. Дори първият кадър да мине безупречно, снимайте още един – за всеки случай