Какви видове линк билдинг съществуват?

стратегии за изграждане на връзки

Какви видове линк билдинг съществуват? Съществуват три различни типа линк билдинг: бяла шапка, черна шапка и сива шапка. Тези термини са въведени от SEO индустрията, за да категоризират различни стратегии и дейности за изграждане на връзки.

White Hat Link Building

Изграждането на връзки с бяла шапка е термин за описване на изграждането на връзки, което се счита за естествено, етично и съвместимо с указанията на Google за уеб администратори. Предприемането на нормални маркетингови дейности и дейности за популяризиране на марката, които естествено печелят връзки като страничен продукт, се счита за „бяла шапка“. Този тип дейност обикновено се счита за мощна и ефективна в дългосрочен план, въпреки че може да бъде предизвикателство за мащабиране и често изисква дългосрочни инвестиции. Изграждането на връзки с бяла шапка може да бъде най-добрият начин за изграждане на връзки от високо доверени и подходящи уебсайтове, което води до висококачествените връзки, описани по-рано в това ръководство.

Някои често срещани стратегии за White Hat Link Building включват:

  • Маркетинг на съдържание
  • Дигитален PR
  • Изграждане на счупени връзки
  • Несвързани споменавания на марки/рекламация на връзки
  • Изграждане на връзки към ресурси

Black Hat Link Building

Black hat link building е термин за агресивно изграждане на връзки, което нарушава указанията на Google за уеб администратори и е неестествено с единственото намерение да манипулира класирането при търсене. Дейностите, които са класифицирани като част от схемите за връзки, са изцяло черни и носят присъщо ниво на риск. Сайтове, за които е установено, че участват в схеми за връзки, рискуват да бъдат санкционирани от търсачките.

Някои често срещани стратегии за изграждане на връзки с черна шапка включват:

  • Платени връзки
  • PBN (частни блогове)
  • Мащабни статии или публикации за гости
  • Чист спам (хакнати страници, вмъкване на връзки, спам за коментари)
  • Изграждане на връзка с шаблони или долни колонтитула

Изграждането на връзки с черна шапка все още е доста често срещана практика, тъй като често е силно мащабируемо, бързо и измеримо от гледна точка на възвръщаемостта на инвестициите. Използването на PBN например ще има ясно отражение върху разходите и може да осигури незабавни връзки в голям мащаб – нещо, което изграждането на връзки с White Hat Link Building рядко може. Въздействието на тези връзки обаче не е гарантирано и те също носят гореспоменатите рискове.

Има схващане от някои в SEO индустрията, че стратегиите за свързване с Black Hat Link Building са едновременно високоефективни (поне в краткосрочен план), а също и необходими, за да се конкурират в рамките на силно конкурентни ниши. За някои те си струват риска или поне са полезни като компонент на по-широка стратегия за изграждане на връзки.

Grey Hat Link Building

Gray hat link building е термин за изграждане на връзки, който попада някъде между изграждане на връзки с White Hat и Black Hat. Това е субективен термин, който е отворен за тълкуване и дебат, но обикновено се счита за дейности за изграждане на връзки, които са по-мащабируеми от повечето изграждане на връзки с бели шапки, но може би не толкова ясно манипулативни и рискови, колкото някои изграждане на връзки с черна шапка. Изграждането на връзки със Grey Hat ще носи по-голям риск от изграждането на връзки с бяла шапка. Но може да бъде ефективно при изграждането на връзки в мащаб.

Някои често срещани стратегии за изграждане на връзки със сиви шапки включват:

  • Публикуване на гости
  • Рецензии на продукти и подаръци
  • Директории
  • Widgets
  • Реципрочен / обмен на връзки

В зависимост от вашата гледна точка, повечето, ако не всички, от горните стратегии за изграждане на връзки със Grey Hat могат да се считат за Black Hat. Ако се прилагат прекомерно и ако вашият уебсайт до голяма степен разчита на тях, те носят същите рискове като повечето връзки с  Black Hat. Това е така, защото спамът на връзките често се открива чрез ясни модели. Така че ако изградите много връзки от определен тип, които имат ясен отпечатък или от anchor text, дестинацията на връзката или източника на връзката, има по-голям шанс това да забележите от търсачките. Ако е така, съществува риск връзките ви да бъдат игнорирани или дори може да бъдете наказани.