Основни критерии при набор на персонал

набор на персонал

Основни критерии при набор на персонал

Най-често служителите на отдела за човешки ресурси обръщат внимание на следните точки:

ниво на мотивация за работа и съответствие на жизненото кредо на служителя с ценностите на компанията;

съответствие на професионалните умения и знания на кандидата с длъжността, за която кандидатства;

лидерски качества (ако говорим за кандидат, кандидатстващ за лидерска позиция);

нивото на комуникационни умения на кандидата, способността му да се адаптира в различни ситуации.

План за набор на персонал

Планът за подбор на персонал е информация за това колко работници ще трябва да бъдат наети и в какъв срок, какви инструменти ще са необходими за подбор и колко пари ще бъдат отделени за този процес.

Планирането на набор на персонал значително спестява пари и време, а също така помага за избора на наистина квалифицирани и надеждни служители.

Как да създадете план за набиране на персонал:

  1. Помислете за нуждите на компанията:

на кои позиции недостигът на служители е особено остър, какви умения и компетенции ще бъдат търсени и полезни за организацията в бъдеще. Разчитайте и на бизнес планове.

  1. Направете план за наемане и календар: кои хора ще трябва да бъдат наети и колко време да отделите за това. Поставете трудни, но разумни срокове.
  2. Изберете инструменти за подбор, които могат да се използват не само от екипа за набиране на персонал, но и от клиенти.
  3. Необходимо е да се оптимизира процесът на подбор, доколкото е възможно. Като се запази фокусът върху качеството, а не само бързото попълване на свободните позиции.
  4. Уверете се, че специалистът по набиране на персонал ясно разбира изискванията на клиента и условията, използвани в кандидатурата за работа.
  5. Създайте бюджет, като вземете предвид промоцията в работата, маркетинга, включително реклама в социалните мрежи, закупуването на достъп до услуги и разходите за марката HR. Планът трябва да бъде ясен, но в същото време гъвкав: ако условията се променят, адаптирайте го към новите пазарни предизвикателства и като вземете предвид новите инструменти.

Изграждането на система за набор на персонал не е лесна задача, която в същото време е и отговорна задача. Но ако се научите да планирате процеса на наемане, това ще Ви помогне да спестите както нерви, така и време.