Характеристики на добавки за катализатор – продължение

добавки за катализатор

Добавки за катализатор. Катализаторът намалява обема на токсичните изгорели газове. Или по друг начин казано, в първите минути от работата на автомобила, когато ключът за запалване е завъртян, щетите върху атмосферата и върху всички живи същества ще бъдат все още много силни.

Катализаторът работи на принципа на филтър, така че с течение на времето може да се задръсти и в крайна сметка да се повреди напълно. Какво има да се направи – шофьорите трябва да премахнат стария използван компонент, за да инсталират нов на негово място. И тук възниква въпросът кой неутрализатор да изберем: метал, керамика или сажди? Всеки от тях трябва да бъде разгледан по-подробно, кюкто и подходяща добавка за катализатор.

Керамичен катализатор

Катализаторът съдържа пчелни пити, изработени от керамика. Поради тази причина те са крехки. При незначителни механични повреди под формата на удар върху неравни пътни настилки, катализаторът се разпада. Пчелните пити могат да се напукат от излагане на ледена вода, ако колата по някакъв начин се окаже в дълбока локва.

Има компании, които отказват да приемат повредени керамични неутрализатори, ако корпусът им е разрушен.

Такива елементи се справят добре при изпълнението на непосредствените си задачи – почистване на отработените газове, тъй като вътрешната структура на пчелните пити има формата на решетка. Цената на компонентите е доста достъпна.

Ако възнамерявате да предадете използван добавки за катализатор на компания, специализирана в изкупуването и приемането на използвани компоненти, тогава трябва да сте подготвени за факта, че тяхната цена е значително по-ниска от тази на металните.

Метален катализатор

Устройството е много по-здраво и устойчиво на всякакви химически и физични въздействия от керамичните блокчета, тъй като е с метална конструкция. Тези характеристики допринасят за факта, че цената на металния неутрализатор също се увеличава. Вътре в блока има метални пчелни пити с неправилна форма, които са усукани в спирала.

Повредата на такива агрегати обикновено се свързва с използването на гориво с недостатъчно качество или края на експлоатационния им живот.