Бизнес коучинг – Част 1

Бизнес коучинг

Конкурентоспособността на компанията често се определя не от продукта или услугите, не от рекламната политика, а от личните качества и компетенции на работещите в нея служители.

За да се увеличи максимално потенциала на хората, са измислени много инструменти – това може да бъде например обучение на работното място – наставничество, обучение и консултации. През последните години коучингът придобива все по-широко разпространение – като начин да помогне за постигането на най-ефективните бизнес цели на отделни служители, екипи и организации като цяло.

Коучингът е естествено вграден и допълва всяка система за развитие. В идеалния случай, всеки тренинг, който изисква промени в обичайното поведение трябва да бъде придружен от бизнес-коучинг. Да, вярно е, че промените не се случват веднага и не са лесни за осъществяване. В процеса на промяна повечето от нас се нуждаят от подкрепа. Именно тази подкрепа може да окаже квалифициран треньор.

Освен това, коучингът, за разлика от обучението, може да бъде фокусиран върху индивидуалните нужди на всеки служител. Това е плюс и носи добри ползи.

Има много фирми, които се занимават и специализират, например, в разработването на умения за продажби в продължение на много години. Следователно те знаят как да съпътстват и подкрепят промяната в това умение. Но инструментите на треньора ще позволят допълнително решаването и на други бизнес проблеми.

Какви бизнес проблеми могат да бъдат решени чрез коучинг?

Ще изброим основните от тях:

-Поставянето на бизнес цели и намирането на начини за постигането им, както за хората, така и за екипа.

-Подкрепа в процеса на организационна промяна за екип или отделни служители.

-Съдействие при отключване на потенциала на служителите или екипите.

-Реализация на нови идеи или проекти.

-Оптимизация на съществуващия бизнес.

-Разработване на целта, визията и мисията на компанията.

-Координиране на функционалните отговорности и определяне на зоните на отговорност.

-Оптимизация / формиране на управленска структура.

-Координиране на целите на екипа на етапа на въвеждане на нови продукти / проекти.

-Коучинг на специфични умения (по-специално стратегически умения за продажби).

Вижте Част 2 за бизнес коучинг, в следващата статия.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *