Еволюцията на карето

еволюцията на карето

Католическо училище.

Шотландска независимост. Ако има нещо, което обединява тези две много различни области на историята, това е карето. Перпендикулярно раираният модел се превърна в отличителен визуален елемент, който идентифицира принадлежността на индивида към определена група. През цялото време карето се използва от различни и различни социални кръгове, като създава усещане за двойственост на печата. Пътят от създаването на карето до превръщането му в отличителен белег на частната училищна мода показва как нейната културна символика еволюира с течение на времето, като носи ново значение с всяко поколение. Историята на модела разбива как определени групи са го използвали в продължение на три века като културна емблема.

В Европа

Карето Burberry се прочу в Обединеното кралство около края на 20-те години на миналия век като модел, подплащащ любимите тренчове на всички. Британската марка скоро се озова в чужбина, като се хареса на богатите американски социалисти, придържащи се към най-новите европейски модни тенденции. По това време каретата използват приглушени тонове, но през 40-те години Пендълтън създава версия на каре в по-ярки цветове, като червеното е най-популярно. Производителите на текстил откриват и по-евтини тъкани за изработване на дрехи, както и начини за изработване на карирани шарки с по-тънки, по-евтини материали от традиционната вълна, което прави карето по-лесно достъпно в модата.

Скоро каретата се превърнаха в популярен избор за католическите училища, които искат да въведат униформи, а също така ще бъде приета от светските частни подготвителни училища. В края на 60-те години карираните поли бяха видим индикатор за младите жени, посещаващи частни училища за подготовка. Свързването на карето с тези униформи подравнява модела с привилегия и благочестие, тъй като учениците от тези подготвителни училища въплъщават култивиран образ на „правилната млада жена“ – независимо дали това е истината или не.

През 70-те години се вижда двойствеността на модела, тъй като карето се превръща в популярен принт сред буржоазите и пънкарите. Докато облечените карирани поли на дъщеря им в частно училище, заможни жени носеха щампата в провинциалните клубове, като по-нататък го свързваха с елегантен стил. Но в същото време карето се превърна в означение на уважаваните момичета от обществото, пънкарите през 70-те присвоиха модела, носейки къси карирани поли и вратовръзки като начин на сатира. Като замъгляваха образа на католическата училищна униформа чрез съкращаване на полите и добавяне на тяхната недодялана естетика, пънкарите използваха каре като символ на социален и сарториален бунт.

Това спря, когато карирането беше възстановено от американски тийнейджъри. Филми като Heathers и Clueless спомогнаха за запомнянето на карето като част от подготвителната култура в началото на 90-те и повториха младежка версия на буржоазния стил.

Въпреки това, гръндж движението през 90-те бързо прие кариране като свое собствено с тартанови фланели. Наблюдавани като Кърт Кобейн и Джаред Лето като Джордан Каталано в „Моят така наречен живот“. За разлика от по-ранното използване на цветни карета от подготвителите. Гръндж фланелите бяха по-скучни и носени по начин, който се противопоставяше на полирания вид на частните училищни униформи.

И все пак крепостта на карираните училищни униформи се държеше здраво. Всъщност образът беше толкова вкоренен, че поп културата го фетишизира. Бързо търсене в Google за училищно момиче за костюм за Хелоуин се предлага с оголен външен вид. Състоящ се от микро-мини пола и горнище. Същият вид изглежда в музикалния видеоклип на Бритни Спиърс от 1999 г. за „… Baby One More Time“. В него Спиърс танцува в съблазнително модифицирана училищна униформа и въпреки че полата й не е карирана. Стилът е пряка препратка към училищната униформа. Олицетворението на този стил е моделирано през 2000-те от Серена ван дер Уудсен и Блеър Уолдорф.

Докато модата възприема вдъхновената от 90-те години карирана тенденция през последните години, моделът в момента се превръща в елегантно завръщане. Марки като Chanel, Chloé и Celine са работили карирано в своите колекции есен / зима 2019 в буржоазни стилове. Докато Monse есен / зима 2020 видяха тенденцията, вдъхновена от предшественика на пънка. Междувременно Miu Miu комбинира карето си есен / зима 2020 с женствени силуети и украси.

Различните поколения показаха многостранността на карето чрез присвояването му от различни социални групи. Субкултурите и основното общество са намерили начини да включат карирането в предпочитания от тях начин. По този начин същият печат, който някога е бил визитната картичка на измамната група. Търсеща независимост от Британската империя, сега е моделът, украсяващ елитни и образовани жени. От подготовка до пънк през буржоа до гръндж, всеки си е направил пътя с каре.

Вашият коментар