Какво да направим преди сутрешния джогинг

сутрешно тичане

Преди да преминем към бягане, трябва да подготвим организма. Повечето сме наясно с това, но понякога допускаме грешки. Нека си припомним най-важните неща.

1. Прием на достатъчно вода
Водата е много важна, но приемът на голямо количество преди тичане не е добра идея. Това ще доведе до тежест в стомаха. Важно е да се хидратираме на малки приеми през деня. Трябва да се избягват газираните напитки и напитките, които са богат на захари, както и тези които са богати на консерванти, изкуствени подсладители и овкусители.

2. Висококалоричните храни не се препоръчват
Преди бягане не трябва да се храним обилно. Ако ще ядем преди това, то трябва да е минал поне 1 час, а ако тичането ще е кратко, не е нужно дори да се храним. За да поддържаме стабилни нивата на кръвната захар през целия ден е нужно да се храним с малки порции на често. Много важно е да избираме полезни и натурални храни.

3. Статичният стречинг не е най-подходящ
Продължителното разтягане преди бягане, може да забави старта и не е най-подходящото нещо. Препоръчително е да загряваме и да се разтягаме динамично, преди да преминем към спорт, за да намалим риска от появата на травми.

4. Пропускаме да посетим тоалетната
Нужно е да се отбием до тоалетната, преди тичане, за да не ни се наложи да спираме. Кафето притежава диуретичен ефект, затова не е препоръчително да го консумираме, преди да излезем да бягаме. Хубаво е да сме пили вода преди това, за да сме добре хидратирани.

5. Не обръщаме внимание на това, което ни казва тялото
Ако се чувстваме уморени или изпитваме болка е желателно да си вземем почивка от тичането. Никога не трябва да се пренебрегват подобни симптоми, защото винаги е по-добре да се погрижим за здравето си на първо място, за да можем да тренираме дългосрочно.

Изготвена от екип на Zobim.net

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *